Blog

“Een werkgever die niet in hokjes denkt”

Er beweegt wat bij t-interim. Niet alleen sturen bedrijven weer meer vacatures door, ook intern waait er een frisse wind door de organisatie. De inzet? Het bedrijf klaarstomen voor een toekomst die digitaler én klantgerichter is dan ooit. In 2017 mochten de consulenten alvast kennis maken met een nieuw computerprogramma om contracten op te stellen. De volgende maanden komt daar een ATS-systeem bij, dat het eenvoudiger moet maken om vacatures over de verschillende online kanalen te verspreiden. Alle investeringen samen zullen leiden tot minder administratief werk en meer tijd voor de screening van de werkzoekenden en de matching met de werkgevers. “Een grote sprong vooruit”, evalueert Petra Jacobs (47) office manager in Lommel en Neerpelt. “Het voelt alsof we met zijn allen op de tgv zijn gesprongen.”

t-interim - Petra Jacobs - Een werkgever die niet in hokjes denkt - klein

Op wolken

De ingrepen hebben ook gevolgen voor haar eigen parcours bij t-interim. Vanaf 1 april is ze kantoorverantwoordelijke af en wordt ze accountmanager voor de provincie Limburg, een gloednieuwe functie. “Bedoeling is dat ik de tien kantoren in deze regio commercieel ga ondersteunen. Ik zal dan geen consulenten meer onder mijn hoede hebben, maar voltijds met prospectie en klantenbinding bezig zijn.” Dat dat geen simpele opdracht wordt, beseft ze. Toch heeft ze veel zin om er haar tanden in te zetten. “Na al die jaren in de uitzendwereld weet ik waar mijn sterktes liggen. Als je mij vraagt waar ik de meeste voldoening uit haal, dan is dat het klantencontact. Kan ik een bedrijf overtuigen om zijn vacatures aan ons toe te vertrouwen, dan loop ik de rest van de dag op wolken. Dan kan ik de wereld aan! Laat die targets dus maar komen.” (lacht)

Realistische verwachtingen

Dat de uitdagingen bij t-interim ook in de toekomst zullen blijven komen, daar is Petra vrij gerust in. “Het is een van de redenen waarom ik hier graag werk. Je weet dat er altijd wel iets nieuws op je pad komt. Fijn is ook dat de doelstellingen realistisch blijven. Het is een berg waar je over raakt, geen Mount Everest. Verder apprecieer ik sterk dat ze hier niet in hokjes redeneren. Ze geven je de vrijheid en autonomie om zelf te denken over de beste aanpak. Je krijgt de kans om te tonen wat je in je mars hebt.”

Twee jaar geleden al had Petra bij het management laten vallen dat een nieuwe uitdaging welkom was. Ze kreeg toen de kans om in Neerpelt een extra uitzendkantoor te openen. Wat ze trouwens met verve deed, want intussen werken er in het kantoor drie consulenten en is de omzet al een paar keer verdubbeld. Tussendoor volgde ze een opleiding rond coaching van nieuwe collega’s. De inzichten daaruit past ze nu toe tijdens het bootcamp met de nieuwkomers. “Vanuit de organisatie kwam de vraag of ik interesse had om tijdens het opleidingsprogramma voor de starters een commerciële basistraining te geven. Ik heb ‘ja’ gezegd, al heb ik mezelf uiteindelijk toch moed moeten inpraten om voor zo’n grote groep te gaan staan. Dat was helemaal nieuw voor mij.”

“Het voelt alsof we met zijn allen op de tgv zijn gesprongen.”

Blog

De familiale sfeer, de veelzijdigheid, het werken met mensen, de autonomie. Uitzendconsulent Thomas Van Moer heeft meer dan één goeie reden om tevreden te zijn over zijn job bij t-groep. Kunnen zijn argumenten ook jou overtuigen? Kom dan gerust eens praten in een van de kantoren.

Blog

Een nieuwe job is altijd een beetje springen. En dus is het fijn te weten dat je nieuwe baas ook wat vangnetten voor je klaar houdt. Bij t-groep bijvoorbeeld doen ze dat door je een opleidingstraject op maat aan te bieden. “Nee, ze gooien je hier niet voor de leeuwen”, getuigt kersvers office manager Emelien Schepens.

Blog

Bij t-interim, de divisie van hr-dienstverlener t-groep die zich toelegt op uitzendarbeid, tekende nieuwkomer Tahin Randriana letterlijk voor een primeur. Voor de regio Wallonië werd hij de eerste regional account manager: een uitdagende job waarin hij prospectie bij grote bedrijven combineert met de ondersteuning van lokale office managers.